If I Were A Boy + 怡保關東煮

on Jan 19, 2009

If I were a boy , Beyonce的歌聲似乎說出很多女生內心的時間

這首歌的歌詞及中文翻譯
If I were a boy
如果我是男生
Even just for a day
就算只有一天也好
I'd roll outta bed in the morning
我就可以賴床到天亮
And throw on what I wanted then go
隨便套件衣服就出門
Drink beer with the guys
和三五好友喝個爛醉
And chase after girls
追著漂亮美眉趴趴走
I'd kick it with who I wanted
和他們一起鬼混玩樂
And I'd never get confronted for it.
女友永遠都不會發現
Cause they'd stick up for me.
因為哥兒們總是挺我

If I were a boy
如果我是男生
I think I could understand
我想我會懂得
How it feels to love a girl
和女生戀愛的感覺
I swear I'd be a better man.
我發誓 會當個好男人
I'd listen to her
仔細來聆聽她的心聲
Cause I know how it hurts
因為我了解被傷害的痛
When you lose the one you wanted
當失去了生命中的最愛
Cause he's taken you for granted
卻還被視為理所當然
And everything you had got destroyed
所有的幸福全栽在他手裡


If I were a boy
如果我是男生
I could turn off my phone
我大可以關機不接
Tell everyone it's broken
假裝手機故障送修
So they'd think that I was sleepin' alone
讓大家以為我不會亂來
I'd put myself first
其實我只顧著自己
And make the rules as I go
遊戲的規則由我訂,要怎樣都可以
Cause I know that she'd be faithful
因為知道我的女孩,忠誠度百分百
Waitin' for me to come home (to come home)
乖乖的等著我回家 (回家)


It's a little too late for you to come back
現在才想回頭,為時已晚
Say its just a mistake
你說中間肯定有誤會
Think I'd forgive you like that
還以為我會原諒你
If you thought I would wait for you
癡等著你回心轉意
You thought wrong
那你真的錯了

But you're just a boy
但你不過是個一般男孩
You don't understand
你永遠也不會明白
Yeah you don't understand
也不花點心思想想
How it feels to love a girl someday
愛上女生 是什麼感覺
You wish you were a better man
你自許成為好男人
You don't listen to her
卻不傾聽她內心的想法
You don't care how it hurts
冷眼看待已造成的傷害
Until you lose the one you wanted
直到失去了生命中的摯愛,你才會瞭解
Cause you've taken her for granted
因為你把她當成空氣看待
And everything you have got destroyed
所有的幸福快樂瞬間瓦解
But you're just a boy
畢竟,你只是個男孩

我知道, 我們男生永遠跟女生看的世界都不一樣, beyonce唱出了如果她是男生, 看是應該怎麼對待愛情.
從歌詞, 我可以跟著唱, 然後告訴自己,她們是多麼希望說的話能被聆聽,
告訴自己不要不要忘記當初是多麼愛她 ( 不要以後出現taken her for granted )
我也不希望經常聽到 : 你什麼都不懂 !
Be a better man ! Right ?!




這是ipoh關東煮, 一樣是豆腐, 魚丸, 魚片, 炸料, 白蘿蔔, 紅蘿蔔然後丟進去一個鍋裡面煮.
不一樣的是, 撈上來之後, 甩干, 然後放ipoh特色的醬料.
我問了老闆這東西叫什麼 (他做了快25年, 卻沒有招牌, 也沒有店面, 只是機車一輛到處走 )
他也不知道, 一直以來就只是叫 : 腐皮魚蛋.



有那位同鄉看過吃過請留言!

2 意見:

Anonymous said...

我吃過咧,很好吃啊,上次載小妹回家有吃到,我這裡都沒有啊>"<。你下次幫我問老板他還有跑去那一帶啦,我應該不太可能特地跑去朱毛吃這個,可是我又好想吃XD

Kyle LEE said...

但是根據吃了25年的東爸爸說,
他晚上是從怡保一路騎著機車賣到朱毛拱橋那裡去.

而且你特地來朱毛也一定吃得到, 他來的時間都不固定的....

看來還是講吃的比較多人喜歡.
我想在PERAK 搞一個吃的網站好了